Segerintervju, lite statistik och lika som bär.....

Här kommer en liten segerintervju med förra veckans vinnare Hövdingen på Haketorp.

Grattis till segern Mats, måste kännts skönt va?
-Ja mycket!

Hur kom det sig att det tog så lång tid innan du tog hem en veckoseger?
-Ja du....Långben drog ju upp ett hiskeligt tempo dom 2 första veckorna, så det va svårt att haka på helt enkelt.

Hur gick egentligen tankarna på måndag morgon innan invägningen?
-Som vanligt kom en liten nervositet smygandes. Men eftersom jag visste att Långben inte kände sig bekväm efter veckan så hade jag en viss segervittring. Little-Frajdolf kände jag inget direkt hot från.

Vad hade du för spektakulär taktik?
-Det va att bita i hop ordentligt på söndagkväll och extremt lite föda under hela dagen.

Hur känns det just nu?
-Jo det känns bra, trots att jag i segerruset i går drog i mig en fin smörgås med ost & smör på! Men den gick jag bort i morse!

Hur förbereder du dig inför nästa invägning?
-Det blir som vanligt, tidiga morgon promenixer bl.a

Det blir ingen alkoholförtäring under veckan?
-Nej det hoppas jag verkligen inte, men man vet aldrig vad mina goda vänner kan lura in mig på.....

Vad önskar du dig mest av allt just nu?
-Att Peter Thelin inte ska vara arg på mig, jag och Långben busade lite med han härom dagen så han blev lite sur.

Avslutningsvis så ska vi fråga om du vill hälsa till någon?
-Ja, Mamma.

Då tackar vi Mats för pratstunden och önska lycka till.
-Tack så mycket.


Hemma hos Norgren's en helt vanlig lördagkväll!






Nu tänkte vi övergå till lite fakta o statistik.

Vi 3 har nu tillsammans gått ner 16,5 kg på 3 veckor, vilket innebär 5,5 kg i veckan. Christos: 2,5. Gustav: 7,0. Mats: 7,0.
Och för att hålla vårat mål på 50 kg till 31 Aug så måste vi gå ner 2,7 kg i veckan tillsammans!
Skulle vi hålla det här tempot så innebär det att vi skulle gå ner 99 kg till sista Aug!! Knappast möjligt.

Christos Målsättnig va att gå ner till 85 kg, totalt 6,9 kg. Kvar att gå ner 4,4 kg. Behöver gå ner o,3 kg i veckan från nu.

Gustavs mål: 95 kg, totalt 18,9 kg. Kvar att gå ner: 11,9. Behöver gå ner 0,8 kg i veckan från nu.

Mats mål: 95 kg, totalt 22,3 kg. Kvar att gå ner 15,3 kg. Behöver gå ner 1 kg i veckan från nu.

Detta innebär att vi (om vi håller våran målsättning) kommer gå ner totalt 48,1 kg. Men målet va ju 50 kg, så det blir till att kapa lite till.

Förhoppningsvis får vi den 31 Aug fira med smörgåstårta, pizza och champange! Mummaaaaaaaaaa!!!


Nu en liten lika som bär bild:
Mats vid datorn....
Peter i bowlinghallen...
Eller hur va det nu...??

Well well mina smala fina vänner, nu återgår vi till spisen!

"Jag hade en väldigt snygg figur, innan magen började satsa på en egen karriär"
-Jonas Karlsson, 4e Våningen. Örebro.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0