Ny dag , nya möjligheter....

Skepp och hoj...


Den var så mjuk,saftig och välfylld med ost......



Gårdagens brutala kalori chock för kroppen gjorde att man inte mådde helt 100 imorse...Usch vad onödigt! Men jag kunde inte hålla mig. I efter hand frågar jag mig själv skulle jag ätit mera av det goda?


HAHA tror ni att jag skulle vara så svag!



En skiva Pågens Gottgräddat med ost kan man väl få unna sig?



Det var vad långben chockade sin kropp fick i sig igår kväll.


Men nu är jag väldig intresserad av vad Hövdingen höll på med igår. Redan efter någon timme efter vi kommit hem från jobbet så ringer han och berättar om sina alkoholhaltiga drycker som han satt och förtärde med ett glatt umgänge. Hoppas inte Matte lura i dig för mycket. Sen får vi inte glömma det slank det ner ett gals chapange vid lunch tid. Så hur många kalorier chockade hövdingen kroppen med?  Dessutom är det hockey dubbelt upp ikväll, blir det repris från gårdagen? Håller den favorit tippade hövdingen på att tappa greppet om vinsten på invägningen?  Det är många frågor som måste redas ut. Tror svaret kommer imorgon eller måndag...

Idag har långben varit ledig men det betyder inte att man slipper undan att laga mat. Så idag tänkte jag dela med mig ett fantastisk gott recept som jag slog ihop idag.

Vi kan kalla det Lax i ugn al´a Långben

Man behöver creme bojur (Valfri smak) ,cocktail tomater, röd lök och purjolök.
Smeta på osten på laxen , toppa med löken , lägg i tomaterna med omsorg och kör i ugnen ca 20 min 200 grader.
Klart! Servera med en god sallad. Smaklig spis!

Har du lyckats ska det se ut så här :


Klockren 5:a av sambon.




Nej nu blir det att inta soff position och senare avnjuta en fruktsallad.

Ha en fortsatt trevlig helg alla smala,hurtiga och små feta vänner.


"Den som besegrar andra är stark. Men den som segrar över sig själv är mäktig."
Henrik Eriksson - Stekare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0