Mental styrka! Lite tv kändis och lite annat smått o gott.....

Mental styrka är att hålla sig från den här delikata tallriken!

Som min gode vän Anke va här och smällde i sig mitt framför ögonen på mig i dag! Men det va bara att hålla huvudet kallt och göra sig en stor tallrik med sallad

Det här va vad min lunch bestod av i dag, ser väl inte helt fel ut va? Fast en stor hög med pannkakor hade ju varit fint! Men det har ju även kunnat framkalla en del ångest, och risken finns att man sen skulle få för sig att gå ut o knata KAK runt!

Gurra's lunch såg nästan likadan ut.

Men det finns en väsentlig skillnad........ser ni den??

Han la ju nämligen till ett stort glas rosévin till maten!!

Skämt o sido, det är tyvärr endast Fun light med jordgubbssmak. Han säger att det ska va ok att dricka (fast han föredrar ju rosévin), men jag är tveksam. Nåt som är så sött kan väl ändå inte va bra, trots att det står att det är helt sockerfritt. Men sen ska man ju veta att Långben vann ju första veckokampen, så man vet ju aldrig........

Morgondagens bantar-meny kommer att se ut på följande vis för mig o Långben:

Frukost kl 08.30: Kessella med blåbär och ett kokt ägg, samt en stor kopp java.
Mellanmå kl 11.30l: 1 morot o lite vattenmelon.
Lunch ca 14.00: 180 gram biffstek med chili chipotle-keso & gurka.
Kväll runt 18: Det blir vad vi hittar......


Till sist tänkte vi visa vad känd-från-tv/Arboga GK's golf-pro, fysfenomenet Peter Thelin åt till lunch i dag:

Kontrasterna är stora här ute på Haketorp!!

Well well mina smala fina vänner, nu ska det skuras golv här på restaurangen!

Hörs snart!

//Hövdingen.

"Det finns 2 saker en man inte kan dölja: Att han är full och att han är kär....
-Den grekiske kärleksguden Christos Giourgas, Medåker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0