Gurra Långben's nya träningseredskap.

Är den här fin fina cykeln

Innhandlades av en lokal farbror för endast 1500;- Tyckte jag va ett fynd! Så nu återstår att se om han kommer cykla till golfkrogen och tillbaka varje dag? Han började ju första dagen med att ringa mig i morse och säga att han åker bil ut med mig, det regnade ju.......mäh! Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläääääder!!!!
Men om sanningen ska fram så har både Gurra o jag slarvat lite med dom fysiska aktiviterna dom senaste dagarna. Själv är jag ju uppe o kollar mitt kära Rangers spela varannan natt, och det sätter ju sina spår på dagarna. Men vi sköter oss exemplarisk med maten måste jag säga. Blir 1 kokt ägg och lite kessella med bär till frulle, och en kopp java på det.
Lunchen i dag bestod av:


Lite brynt nötfärs toppat med räkor & ost, Långben la dessutom till lite sallad. Mumaaaa! Till kvällen blir det lite kessella med all-bran flakes.
Vad Lille-Fridolf pysslar med just nu vetifan, han va här en sväng i går morse o visade sig.....han såg ut o va i bra form, ska bli spaännande på måndag. Sätter jag inte fart på fläsket är det stor risk att jag kommer se mig besegrad då oxå! Men räknar med att ta minst 2,5 kg denna vecka och hoppas det ska räcka för veckoseger.

Vi har oxå frågat våran golf-pro här på Haketorp, Mats i en annan del av Köp........ehh, eller Peter Thelin menar jag

om han oxå ville vara med på våran lilla utmaning, men han tackade nej! Han tyckte såna där tävlingar bara va för tjockisar och ingenting för honom.

Nu ska Lånben o jag snart packa i hop och åka hem. Det här jävla skitvädret gör att golfbanan är ganska tom i dag.
Så det blir hem o värma upp med Tre Kronor-Tyskland i hockey VM innan nattens stora drabbning mellan Caps-Rangers. Jag tror på vinst i natt o vi blir klara för semi-final om Lord Stanleys Pokal! Då tar kanske jag o Lill-Knas Haglind en sväng över till Manhattan o kollar in grabbarna i semi-finalen......eller hur Lillen?

Well well mina smala fina vänner, nu gör vi kväller.
Hörs snart igen.

"Världens starkaste man är han som står ensam"
-Henrik "Hästen" Gustafsson, Arboga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0