Invägning nr 6....och en försvunnen grek.

Tjena alla blogglovers!
Först och främst så vill jag be om ursäkt för att vi är lite sena med måndagsinläggen. Men vi hade en del att göra här på restaurangen i går, och sen va det full fokus och laddning inför kvällens match!! Och vilket jävla anti-klimax det blev då! Usch o fy f**n!! Skämmes tamej fan! Så nu pratar vi inte mer om den matchen.

Veckan som gått har gått ganska bra, men jag har väl inte riktigt känt om det är bra eller dåligt. Så det va ju som vanligt med skräckblandad förtjusning man ställde sig på vågskrället! Men det gick faktiskt jäkligt bra, kan säga att jag satte nytt personligt veckorekord!! Trots att jag va i Örebro på O leary's i lördags kväll och smakade av lite fina vita viner! Skulle det räcka till seger mån tro???
Långben gnuggar på bra med sin nya fina cykel, han kör till och med promille-vägen rätt över skogen varje dag, både hit och hem igen! Och jag tycker nästan att han övergått till jakthund status den senaste veckan, nåt anorexia fall vill vi inte ha!

Shorty Lille-Fridolf såg vi inte röken av på invägningen! Han har tydligen skaffat några nya kompisar nu som ska öppna en pizzeria ute vid Sätra, så han kommer springa omkring med mjöliga armar i fortsättningen.
Vi får väl se vad det blir på hans grek-degar, jag misstänker att oregano kommer va en av ingredienserna på hans special-pizza

Då va det dax att avslöja veckans vinnare!
Det blev........för 3 gången totalt

Gustav "Långben" Viborg!!!!

Med en viktminskning på hela 4 kg!!!
Och en procentminskning på 3,7%, så tog han ganska lätt hem veckans seger. Han har totalt tappat 10,8 kg på 6 veckor.

Jag själv tappade 2,7 kg (vilket jag är supernöjd med) och en procentminskning på 2,5%. Och jag har totalt tappat 10,9 kg på 6 veckor. Vi håller som ni ser ganska jämna steg jag och Långben. Jag känner att slutmålet trots allt inte är allt för långt bort, och det känns ganska skönt.

Jag och Långben firade faktiskt en bra vecka med en varsin delikatess-smörgås efter invägningen i går, det va vi helt klart värda!


Pizzabagarn dök ju som ni redan vet inte upp till invägningen! Tror nog att det blivit lite för mycket av det goda i bakvattnet efter förra veckans glädjerus.
Vill ni redan nu beställa en grek-deg så är det bara att ringa till honom.

Här kommer förresten en lika som bär:



Well well mina smala fina vänner, nu ska jag äta lite lunch. Lutar åt löksoppa i dag.

Hörs snart igen.



"En kvinna med uppdragen kjol springer fortare än en man med nerdragna byxor."
-Per "Svalle" Svalin, etablerad droskförare, Arboga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0