5e invägningen, ett bakslag, och en galet glad grek!

Halloj på er!
Då va vecka 5 avgjord!
Och det blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig....eller jo det blev det kanske. Har ju varit på kryssning i helgen och haft svensexa för min gode vän Fredrik "Råttan" Jansson. Och vi hade galet roligt! Men det medföljde ju även en del onyttigheter i form av en hejdundrande frukostbuffé på Lördag morgon och en riktigt smaskig pizza vid hemkomst! Ska väl även erkänna att det blev en del dricka. Så jag hade inte allt för stora förhoppningar om en minskning när jag ställde mig på vågen i morse, nu handlade det bara om att hålla ökningen nere.

Gurra Långben har ju oxå varit ute på onyttigheter i helgen. Hans fotbollslag Medåker's IF (där f.ö Lille-Fridolf oxå är väldigt involverad, dock ej som spelare.....tack o lov) spelade ju derby mot storebror Arboga Södra i helgen, och dom vann med 2-1! Så det blev ju lite firande på Långben i lördagskväll. Och på söndagen så kom han ut och åt en rejäl lunchbuffé här på restaurangen, tog sig en härlig glass till kaffet, och avslutatde sedan söndagkvällen med en stor pizza! Så hans förhoppningar om en viktminskning va oxå minimal.

Så man skulle kunna säga att vi gav den galne greken en riktig straffspark inför invägningen!

Och mycket riktigt!! Han drog upp den rätt i krysset!!

Veckan segrare blev alltså Chrille "Lille-Fridolf" Giourgas!!


Och det ledde till att han visade upp en euforisk glädje! Så stor att han i seger-ruset började med ett okontollerat smörgåsätande med diverse delikatesser på!


Ska bli mycket intressant att se hur länge glädjeruset sitter i, och om han kan följa upp veckans fina resultat även nästa vecka?

Alltså:
Med en viktminskning på 2,7 kg och en procentminskning på 3% så sopade han banan med mig o Långben denna vecka!

Jag lyckades med en ökning på 0,8 kg och en procentökning på 0,7%. Och på det tog jag 2a platsen!!

Gurra lyckades öka med 1,8 kg och en procentökning med 1,7%

Så vi kan lugnt säga att detta va inte min och Långben's vecka.

Men vi kommer att komma tillbaka, var så säkra! Jag utlovar en bra viktminskning redan till nästa vecka, annars jävlar!!

Well well mina smala fina vänner, nu ska jag bryta i hop o komma igen!

Hörs snart igen med en segerintervju av den galne greken!

Chao.

"Det är bättre med en kråka i skogen än tio i näsan."
Kenneth "Snucke" Garman. Valleshill, Arboga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0